ZnanyLekarz.pl i Saatchi&Saatchi IS przypominają kobietom o konieczności wykonywania regularnych badań w interaktywnym filmie, który jest integralną częścią akcji - http://pamietajosobie.znanylekarz.pl. Działaniom towarzyszyć będzie hasło: Jest osoba, o której musisz zawsze pamiętać - TY.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że profilaktyka i regularne badania są ważne. Znacznie trudniejszą kwestią jest przekucie teorii na praktykę. Dlaczego? Co roku w Polsce 2 tysiące kobiet umiera z powodu raka szyjki macicy, a kolejne 6 tysięcy na raka piersi. Wielu z tych tragedii można byłoby uniknąć, gdyby kobiety miały świadomość i częściej korzystały z badań profilaktycznych.
- Rozpoznajemy ok. 3500 nowych zachorowań na raka szyjki macicy rocznie. Najczęściej jest już za późno na wdrożenie skutecznego leczenia. Z tej grupy ponad połowa kobiet umiera z powodu choroby nowotworowej. Największym problemem w naszym kraju jest ciągle niska świadomość kobiet i niska zgłaszalność na badania profilaktyczne. Rak szyjki rozwija się wiele lat i jest poprzedzony stanami przedrakowymi, czyli dysplazją - mówi dr n. med. Wojciech Grzybowski, ginekolog z Centrum Medycznego Boramed w Warszawie. - Kobiety świadome zagrożeń, regularnie wykonujące badania ginekologiczne i cytologiczne zwykle nie umierają na raka szyjki macicy. Cytologia nie chroni przed rakiem, ale pozwala wykryć jego bardzo wczesne postaci, gdy nie ma jeszcze żadnych objawów. Wtedy można wdrożyć adekwatną, często oszczędzającą narządy płciowe terapię, dającą szansę na pełne wyleczenie choroby - dodaje Wojciech Grzybowski.
Kobiety w wieku 25-59 lat objęte są programem regularnych przesiewowych badaniach profilaktycznych, niestety korzysta z nich mniej niż 50%. Z badań[1] wynika, że bariery są różne: od braku wiedzy, przez brak czasu, po strach. Aby je przełamać i skutecznie przekonać kobiety do regularnych wizyt u ginekologa i wykonywania cytologii, portal ZnanyLekarz.pl, który zawiera bazę ponad 143.000 lekarzy i pozwala umówić wizytę online, wspólnie z agencją Saatchi&Saatchi IS rozpoczyna akcję informacyjną skierowaną do wszystkich kobiet.
“Pamiętaj o Sobie”
Akcja będzie się składała z kilku etapów. Pierwszy z nich to emocjonalny i wzruszający film, dostępny na dedykowanej stronie - http://pamietajosobie.znanylekarz.pl. Jego największym atutem nie są, jak można by się spodziewać, emocje i wzruszenie, które towarzyszą intymnym ujęciom życia rodzinnego. Jest nim interaktywność, która przekłada doświadczenie bohaterów filmu na motywację do realnych działań widza - w tym przypadku na regularne badania. Wchodząc w interakcję, osoba oglądająca film nie tylko zmienia los jego bohaterki, ale sama czyni pierwszy krok, by zadbać o własne zdrowie. Kalendarz, który wyświetla się na ekranie, jest zintegrowany z kalendarzem Googla osoby zalogowanej i zapisuje w nim przypomnienie o konieczności umówienia się na wizytę kontrolną u ginekologa. Niestety wybranie jednorazowego przypomnienia o badaniu niewiele zmienia - dopiero, kiedy zaznaczymy, by kalendarz przypominał o wizycie każdego roku, obejrzymy szczęśliwe zakończenie bohaterów filmu. Dlaczego? Ponieważ badanie cytologiczne jest skuteczne jedynie, gdy powtarza się je regularnie.
Tańsza wizyta lub darmowe badania
Kolejny etap akcji to możliwość natychmiastowego umówienia się na wizytę lub badania. W dniach 3-9 kwietnia br. w placówkach, które biorą udział w akcji, w całej Polsce będzie można skorzystać z tańszych wizyt ginekologicznych lub zrobić darmowe badanie cytologiczne lub - piersi. Lista znajduje się na stronie http://pamietajosobie.znanylekarz.pl.
- Niestety każda z nas wie, jak trudno jest znaleźć czas na swoje zdrowie, regularne badania. Z drugiej strony nie ma innej możliwości, żeby, jak to się dzieje w “happy endzie” bohaterki filmu, móc cieszyć się życiem i radością bliskich. Postanowiliśmy dać kobietom namacalny powód do pójścia na badania stąd pomysł na tydzień tańszych lub bezpłatnych wizyt lub badań - wyjaśnia Iwona Dziedzic-Gawryś, PR Manager w ZnanyLekarz.pl. - Każdego miesiąca pacjenci umawiają przez nasz serwis ponad 200.000 wizyt. Najpopularniejszą specjalizacją są zdecydowanie ginekolodzy, co napawa optymizmem, że kobiety się badają, ale niestety wciąż za rzadko, nieregularnie. Barierą często bywa również cena wizyty czy badania. Mamy nadzieję, że dzięki pomocy naszych placówek, które włączyły się w akcję i ich specjalnej ofercie, odniesie ona sukces. Co nim jest? Przebadane kobiety! - dodaje Iwona Dziedzic-Gawryś.
Dziękujemy placówkom, które zaangażowały się w akcję i zaoferowały pakiety świadczeń:
Boramed - https://www.znanylekarz.pl/placowki/boramed
MD Clinic - https://www.znanylekarz.pl/placowki/md-clinic
Multiclinic - https://www.znanylekarz.pl/placowki/multiclinic-centrum-medyczne
Intima Art&Este - https://www.znanylekarz.pl/placowki/klinika-intima-art-este
Różane Centrum Medyczne - https://www.znanylekarz.pl/placowki/rozane-centrum-medyczne
Centrum Medyczne Skopia - https://www.znanylekarz.pl/placowki/centrum-medyczne-skopia
Specjalistyczny gabinet ginekologiczny Mariusz Sadowski - https://www.znanylekarz.pl/mariusz-sadowski/ginekolog/warszawa
Powstanie akcji było możliwe dzięki wyjątkowemu zaangażowaniu wielu firm i osób. Pomysł na działania powstał w agencji Saatchi & Saatchi IS. Film wyreżyserowany przez Antka Nykowskiego (reżysera z rostera Papaya) ze zdjęciami Michała Dąbala wyprodukowany został przez dom produkcyjny Papaya Films. Post produkcją zajęło się BadiBadi, a udźwiękowieniem – studio Głośno.
- Rozpoznajemy ok. 3500 nowych zachorowań na raka szyjki macicy rocznie. Najczęściej jest już za późno na wdrożenie skutecznego leczenia. Z tej grupy ponad połowa kobiet umiera z powodu choroby nowotworowej. Największym problemem w naszym kraju jest ciągle niska świadomość kobiet i niska zgłaszalność na badania profilaktyczne. Rak szyjki rozwija się wiele lat i jest poprzedzony stanami przedrakowymi, czyli dysplazją - mówi dr n. med. Wojciech Grzybowski, ginekolog z Centrum Medycznego Boramed w Warszawie. - Kobiety świadome zagrożeń, regularnie wykonujące badania ginekologiczne i cytologiczne zwykle nie umierają na raka szyjki macicy. Cytologia nie chroni przed rakiem, ale pozwala wykryć jego bardzo wczesne postaci, gdy nie ma jeszcze żadnych objawów. Wtedy można wdrożyć adekwatną, często oszczędzającą narządy płciowe terapię, dającą szansę na pełne wyleczenie choroby - dodaje Wojciech Grzybowski.
Kobiety w wieku 25-59 lat objęte są programem regularnych przesiewowych badaniach profilaktycznych, niestety korzysta z nich mniej niż 50%. Z badań[1] wynika, że bariery są różne: od braku wiedzy, przez brak czasu, po strach. Aby je przełamać i skutecznie przekonać kobiety do regularnych wizyt u ginekologa i wykonywania cytologii, portal ZnanyLekarz.pl, który zawiera bazę ponad 143.000 lekarzy i pozwala umówić wizytę online, wspólnie z agencją Saatchi&Saatchi IS rozpoczyna akcję informacyjną skierowaną do wszystkich kobiet.
“Pamiętaj o Sobie”
Akcja będzie się składała z kilku etapów. Pierwszy z nich to emocjonalny i wzruszający film, dostępny na dedykowanej stronie - http://pamietajosobie.znanylekarz.pl. Jego największym atutem nie są, jak można by się spodziewać, emocje i wzruszenie, które towarzyszą intymnym ujęciom życia rodzinnego. Jest nim interaktywność, która przekłada doświadczenie bohaterów filmu na motywację do realnych działań widza - w tym przypadku na regularne badania. Wchodząc w interakcję, osoba oglądająca film nie tylko zmienia los jego bohaterki, ale sama czyni pierwszy krok, by zadbać o własne zdrowie. Kalendarz, który wyświetla się na ekranie, jest zintegrowany z kalendarzem Googla osoby zalogowanej i zapisuje w nim przypomnienie o konieczności umówienia się na wizytę kontrolną u ginekologa. Niestety wybranie jednorazowego przypomnienia o badaniu niewiele zmienia - dopiero, kiedy zaznaczymy, by kalendarz przypominał o wizycie każdego roku, obejrzymy szczęśliwe zakończenie bohaterów filmu. Dlaczego? Ponieważ badanie cytologiczne jest skuteczne jedynie, gdy powtarza się je regularnie.
Tańsza wizyta lub darmowe badania
Kolejny etap akcji to możliwość natychmiastowego umówienia się na wizytę lub badania. W dniach 3-9 kwietnia br. w placówkach, które biorą udział w akcji, w całej Polsce będzie można skorzystać z tańszych wizyt ginekologicznych lub zrobić darmowe badanie cytologiczne lub - piersi. Lista znajduje się na stronie http://pamietajosobie.znanylekarz.pl.
- Niestety każda z nas wie, jak trudno jest znaleźć czas na swoje zdrowie, regularne badania. Z drugiej strony nie ma innej możliwości, żeby, jak to się dzieje w “happy endzie” bohaterki filmu, móc cieszyć się życiem i radością bliskich. Postanowiliśmy dać kobietom namacalny powód do pójścia na badania stąd pomysł na tydzień tańszych lub bezpłatnych wizyt lub badań - wyjaśnia Iwona Dziedzic-Gawryś, PR Manager w ZnanyLekarz.pl. - Każdego miesiąca pacjenci umawiają przez nasz serwis ponad 200.000 wizyt. Najpopularniejszą specjalizacją są zdecydowanie ginekolodzy, co napawa optymizmem, że kobiety się badają, ale niestety wciąż za rzadko, nieregularnie. Barierą często bywa również cena wizyty czy badania. Mamy nadzieję, że dzięki pomocy naszych placówek, które włączyły się w akcję i ich specjalnej ofercie, odniesie ona sukces. Co nim jest? Przebadane kobiety! - dodaje Iwona Dziedzic-Gawryś.
Dziękujemy placówkom, które zaangażowały się w akcję i zaoferowały pakiety świadczeń:
Boramed - https://www.znanylekarz.pl/placowki/boramed
MD Clinic - https://www.znanylekarz.pl/placowki/md-clinic
Multiclinic - https://www.znanylekarz.pl/placowki/multiclinic-centrum-medyczne
Intima Art&Este - https://www.znanylekarz.pl/placowki/klinika-intima-art-este
Różane Centrum Medyczne - https://www.znanylekarz.pl/placowki/rozane-centrum-medyczne
Centrum Medyczne Skopia - https://www.znanylekarz.pl/placowki/centrum-medyczne-skopia
Specjalistyczny gabinet ginekologiczny Mariusz Sadowski - https://www.znanylekarz.pl/mariusz-sadowski/ginekolog/warszawa
Powstanie akcji było możliwe dzięki wyjątkowemu zaangażowaniu wielu firm i osób. Pomysł na działania powstał w agencji Saatchi & Saatchi IS. Film wyreżyserowany przez Antka Nykowskiego (reżysera z rostera Papaya) ze zdjęciami Michała Dąbala wyprodukowany został przez dom produkcyjny Papaya Films. Post produkcją zajęło się BadiBadi, a udźwiękowieniem – studio Głośno.
[1] Raport Siemens „Dlaczego Polki nie robią badań cytologicznych”