RAPORT ZAUFANIA Informacja prasowa
Portal Znanylekarz.pl publikuje “Raport zaufania” podsumowujący niemal 400 tysięcy opinii o lekarzach i specjalistach.
- Znanylekarz.pl publikuje raport podsumowujący opinie dodane na serwisie w minionym roku
- Raport obejmuje niemal 400 tys. opinii dodanych przez użytkowników portalu w 2022 roku oraz porównanie z innymi rynkami, m.in. Brazylią, Hiszpanią, Włochami
- Najczęściej używana platforma do umawiania wizyt u specjalistów branży medycznej wprowadza politykę “zero tolerancji dla nierzetelnych opinii” i wprost opisuje działania podejmowane na rzecz weryfikacji ocen profesjonalistów
- Raport powstał na podstawie analizy opinii opublikowanych przez użytkowników portalu Znanylekarz.pl w 2022 roku oraz badań ankietowych przeprowadzanych wśród użytkowników serwisu
Pacjenci poszukują wiarygodnego wsparcia w trudnych decyzjach
- 8 na 10 użytkowników Znanylekarz.pl ufa opiniom innych pacjentów
- 63% ankietowanych decyduje o wyborze profesjonalistów na podstawie opinii
- Zdecydowana większość (71%) badanych uważa, że opinie innych pacjentów o lekarzach są przydatne
Pacjenci codziennie odwiedzający nasz serwis obdarzają nas ogromnym zaufaniem. A my, jako Znanylekarz.pl, dokładamy starań, żeby każdego dnia na to zaufanie zasługiwać. Dbamy o to, żeby na naszym portalu pojawiały się wyłącznie profile rzetelnych specjalistów i na bieżąco potwierdzamy ich uprawnienia do świadczenia opisanych na profilu usług. Aktywnie zachęcamy profesjonalistów do uzupełniania profili, tak aby zawierały wszystkie, niezbędne z punktu widzenia pacjenta, informacje.Wspieramy i usprawniamy kontakt między pacjentem a lekarzem (m.in. poprzez powiadomienia sms o wizycie czy możliwość dokonania płatności on-line). I wreszcie: weryfikujemy każdą z ponad tysiąca opinii codziennie pojawiających się na naszym portalu.
Piotr Radecki, CEO Znanylekarz.pl
Co setny Polak zostawia opinie na Znanylekarz.pl
- Liczba pacjentów, którzy pozostawili opinię na portalu Znanylekarz.pl przekroczyła w 2022 roku 380 tysięcy
- Każdego miesiąca przybywa średnio 36 tysięcy nowych opinii
- Liczba opinii zgromadzonych na portalu od 2007 roku to ponad 2 miliony
- Ponad 90% otrzymanych opinii pomyślnie przechodzi weryfikację rzetelności i jest publikowana na portalu
-Realizujemy szereg działań mających na celu potwierdzenie autentyczności wszystkich zgromadzonych opinii. Wykorzystujemy zaawansowany algorytm pozwalający wykrywać opinie , których wiarygodność może może budzić wątpliwości. Analizujemy czy opinia zawiera podejrzany wzorzec fałszywej opinii, sprawdzamy między innymi aktywność na stronie, adresy IP, trendy dotyczące liczby dodawanych opinii oraz wiele innych elementów. Nieustannie nadzorujemy oraz doskonalimy nasze narzędzia, także przy wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji. Jednak to przede wszystkim nasz wykwalifikowany zespół konsultantów odgrywa kluczową rolę, dokładnie prześwietlając i czytając opinie - zarówno przed ich publikacją, jak i po niej.
Konrad Kniaź, Head of Patients w Znanylekarz.pl.
Zero tolerancji dla nierzetelnych opinii
- Na Znanylekarz.pl można już znaleźć opinie o ponad 44 tysiącach lekarzy i specjalistów
- Zaledwie 4,5% wszystkich opinii zebranych w 2022 zostało odrzuconych ze względu na niezgodność z regulaminem
- W przypadku jednej na 25 opinii zespół moderacji prosi osobę wystawiającą opinię o dodatkowe wyjaśnienia lub doprecyzowanie informacji
W Znanylekarz.pl staramy się być obiektywnym, neutralnym partnerem wspierającym budowanie partnerskich relacji pomiędzy specjalistami a pacjentami. Nasza misja to “opieka medyczna z ludzką twarzą” i bardzo dbamy o to, żeby pokazać, że zarówno po stronie pacjentów, jak i lekarzy, mamy do czynienia z ludźmi. Pracując z profesjonalistami mocno zachęcamy do tego, żeby wchodzili w dialog z osobami pozostawiającymi opinie - czy to korzystając z opcji przekazania bezpośredniej wiadomości czy też - za pomocą oficjalnych odpowiedzi na komentarz widocznych na naszej stronie. Przedstawienie różnych punktów widzenia, wyjaśnienie i doprecyzowanie sytuacji ma często bardzo pozytywny wydźwięk i - co najważniejsze - pozwala kolejnym pacjentom wyrobić sobie własne zdanie.
Kuba Zawadzki, Head of Customer Success w Znanylekarz.pl.